Новини

Реєстр збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України, продовжує приймати заяви про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, заподіяних російською агресією.

Реєстр збитків слугує для документального обліку доказів та інформації, що стосуються заяв про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих 24 лютого 2022 року або пізніше на території України в межах її міжнародно-визнаних кордонів, включаючи її територіальні води, всім зацікавленим фізичним і юридичним особам, а також державі Україна, включаючи її регіональні та місцеві органи влади, державні чи підконтрольні установи, міжнародно-протиправними діями Російської Федерації в Україні або проти України.

Реєстром збитків визначений перелік категорій, за якими заяви можуть бути внесені до Реєстру збитків. На сьогодні перелік складає 43 категорії та включає категорії заяв фізичних, юридичних осіб та держави Україна.

Можливість подання заяв щодо різних категорій відкривається поступово.

Станом на сьогодні вже відкрито 11 категорій:

  • 1 Вимушене внутрішнє переміщення;
  • 1 Смерть близького члена сім’ї;
  • 2 Зникнення безвісти близького члена сім’ї;
  • 3 Серйозні тілесні ушкодження;
  • 4 Сексуальне насильство;
  • 5 Катування або нелюдські чи такі, що принижують гідність, види поводження чи покарання;
  • 6 Позбавлення свободи;
  • 7 Примусова праця або служба;
  • А3.1 Пошкодження або знищення житлового нерухомого майна;
  • А3.2 Пошкодження або знищення нежитлового нерухомого майна;
  • А3.6 Втрата доступу або контролю над нерухомим майном на тимчасово окупованих територіях.

Наступні категорії будуть відкриті незабаром.

Для кожної категорії заяв розроблено форму заяви, яка містить опис інформації та доказів, які заявники повинні надати, а також додаткову інформацію та документи, які можуть бути подані на обґрунтування заяви.

Усі заяви подаються в електронній формі через вебпортал Дія. Згодом також буде відкрита можливість подання заяв через ЦНАПи.

Звертаємо увагу, що у випадку, якщо особа подає заяву щодо знищення або пошкодження житлового нерухомого майна і ця особа вже зверталася за допомогою за програмою єВідновлення, вона все одно може подати заяву до Реєстру збитків.

Крім того, подати заяву можна незалежно від того, чи було майно відремонтоване.

Важливо розуміти, що Реєстр збитків є першим компонентом міжнародного компенсаційного механізму. Він приймає та обробляє заяви, визначає їх прийнятність та реєструє прийнятні заяви. Однак Реєстр збитків не має функцій щодо винесення рішень стосовно таких заяв, включаючи визначення відповідальності та присудження будь-яких виплат чи компенсацій. Ці функції виконуватиме Комісія з розгляду заяв для України, яка буде другим невід’ємним компонентом міжнародного компенсаційного механізму.

Наразі на міжнародному рівні активно триває процес офіційних багатосторонніх переговорів щодо міжнародного договору, яким буде створено Комісію з розгляду заяв для України. Україна поставила за мету до кінця 2025 року завершити роботу над міжнародним договором зі створення Комісії.

Детальніша інформація про подання заяв до Реєстру збитків та перебіг створення Комісії з розгляду заяв для України доступна на офіційному вебсайті Реєстру збитків за посиланням: https://rd4u.coe.int/uk/ або на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://minjust.gov.ua/ndd/international_register_of_damage.

 photo 2025 09 11 16 53 08

 

12-та бригада спеціального призначення «Азов» – один з найкращих підрозділів Сил оборони України. Вже понад 11 років бійці підрозділу захищають Україну від окупантів.

«Азов» – це професіоналізм, сучасні військові стандарти підготовки і ведення бойових дій, а також життя солдата на першому місці в системі функціонування підрозділу. Завдяки цим принципам бригада показує високі результати на полі бою, ефективно обороняється і наступає.

Зараз бригада «Азов» розширюється. Утворюються нові підрозділи, готові приймати до своїх лав вмотивованих добровольців. Якщо ти хочеш бути в «Азові», але не маєш досвіду військової служби, тебе всьому навчать. Потрібно лише заповнити анкету на сайті бригади за посиланням: https://azov.org.ua/anketa/. Якщо ти визначився з напрямком служби, обов’язково напиши про це в коментарі до анкети.

Хто зараз потрібен «Азову»?

  • Оператори FPV-дронів
  • Оператори розвідувальних БПЛА
  • Сапери
  • Діловоди
  • Водії категорій B, С, СЕ 
  • Стрільці

Кожен доброволець «Азову» проходить обов’язковий базовий курс бойової підготовки. Під час БКБП досвідчені азовські інструктори передають рекрутам свій багаторічний досвід бойових дій та інтенсивно готують до викликів війни.

Не знаєш ким хочеш бути у війську? Заповнюй анкету на azov.org.ua, проходь підготовку в «Азові» і самостійно обирай свій шлях у підрозділі. 

Дій вже зараз.

 

Процедура оформлення закордонного паспорта для дитини до 16 років мало відрізняється від документування дорослих. Але важливо пам’ятати, що присутність дитини під час оформлення не завжди обов’язкова і термін дії такого паспорта може бути меншим.

Підстави для отримання послуги

Паспорт для виїзду за кордон може бути оформлений з народження та видається дитині до 16 років на 4 роки. Присутність дитини до 12 років під час подачі документів не є обов’язковою, натомість необхідно взяти фотокартку розміром 10х15см, зроблену попередньо у фотоательє.

Увага! Громадянин України не може мати більше двох діючих паспортів для виїзду за кордон.

У нашому ЦНАПі ви маєте можливість подати документи на оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Необхідні документи:

  • свідоцтво про народження дитини;
  • РНОКПП дитини;
  • витяг про реєстрацію місця проживання дитини;
  • паспорт громадянина України одного з батьків;
  • витяг про реєстрацію місця проживання одного з батьків
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору;
  • раніше видані закордонні паспорти дитини (за наявності);
  • ІД картка, якщо дитині виповнилося 14 років.

Термін оформлення та вартість:

  • за звичайною процедурою - не пізніше ніж через 20 робочих днів - 1042 грн.;
  • у терміновому порядку: не пізніше ніж через 7 робочих днів - 1682 грн.

Увага! У зв'язку з необхідністю термінового виїзду за кордон на термінове лікування чи через смерть родича, який проживав за кордоном, особа може оформити паспорт для виїзду за кордон не пізніше ніж через 3 робочих дні, вартість при цьому становить 1682 грн.

Оплату можна здійснити карткою в ЦНАПі.

Слід зазначити, що документи подаються незалежно від місця проживання.

Про готовність паспорта громадянина України для виїзду за кордон суб’єкти звернення будуть інформовані за телефоном, або можуть дізнатися на сайті: https://vulyk.gov.ua/check.

Прийом громадян у ЦНАПі проводиться в пн.-чт. з 8:00 до 16:00 год, пт. з 8:00 до 15:00 год., крім вихідних днів, без обідньої перерви за адресою: м.Старокостянтинів, вул. Острозького, 66, нежитлове приміщення 5, у режимі живої черги та попереднього запису за посиланням https://cherga.diia.gov.ua/app/thematic_area_office/205.

Телефон для попереднього запису та довідок : (096) 770-51-66.

 20240422121705новий

 

 

🌐 МВС України цифровізувало послугу — тепер не потрібно надсилати паперові заяви або звертатися на е-адреси. До того ж, раніше на результат доводилося чекати тижнями, а зараз — доступний лише за декілька днів. Достатньо відвідати онлайн-ресурс і виконати кілька простих кроків.
1️⃣ авторизуйтеся в Єдиному вікні для громадян — services.mvs.gov.ua;
2️⃣ оберіть послугу «Запит на отримання витягу з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин»;
3️⃣ вкажіть інформацію про себе та про зниклу людину;
4️⃣ підпишіть заяву електронним підписом.
 
530194845 1198059765693356 4786809197805191167 n
 
 

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон є документом, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України і дає право на виїзд з України та в’їзд в Україну.

 

Підстави для отримання послуги

Послуга надається за бажанням особи строком на 10 років.

Увага! Громадянин України не може мати більше двох діючих паспортів для виїзду за кордон.

 

У нашому ЦНАПі ви маєте можливість подати документи на оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

 

Необхідні документи:

  • паспорт громадянина України;
  • РНОКПП;
  • витяг про реєстрацію місця проживання;
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору;
  • раніше видані закордонні паспорти (за наявності).

 

Термін оформлення та вартість:

  • за звичайною процедурою - не пізніше ніж через 20 робочих днів - 1042 грн.;
  • у терміновому порядку: не пізніше ніж через 7 робочих днів - 1682 грн.

Увага! У зв'язку з необхідністю термінового виїзду за кордон на термінове лікування або щоб супроводити тяжкохворого, чи через смерть родича, який проживав за кордоном, особа може оформити паспорт для виїзду за кордон не пізніше ніж через 3 робочих дні, вартість при цьому становить 1682 грн.

 

Оплату можна здійснити карткою в ЦНАПі.

Слід зазначити, що документи подаються незалежно від місця проживання.

Про готовність паспорта громадянина України для виїзду за кордон суб’єкти звернення будуть інформовані за телефоном, або можуть дізнатися на сайті: https://vulyk.gov.ua/check.

Прийом громадян у ЦНАПі проводиться в пн.-чт. з 8:00 до 16:00 год, пт. з 8:00 до 15:00 год., крім вихідних днів, без обідньої перерви за адресою: м.Старокостянтинів, вул. Острозького, 66, нежитлове приміщення 5, у режимі живої черги та попереднього запису за посиланням https://cherga.diia.gov.ua/app/thematic_area_office/205.

Телефон для попереднього запису та довідок : (096) 770-51-66.

ауікпфікпрпаврпвтрп

 

До Хмельницької обласної військової адміністрації надійшло звернення Майстренко К.М., кандидата наук з державного управління, доцента, асистента кафедри публічного управління, адміністрування та міжнародної економіки Білоцерківського національного аграрного університету щодо сприяння у проведенні збору емпіричних даних у межах науково-дослідницького проєкту. Емпіричне дослідження проводиться в межах дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора наук з державного управління на тему: “Теоретикометодологічні засади розвитку механізмів публічного управління у сфері соціальної політики в Україні за умов воєнного стану”, за спеціальністю 25.00.02 – механізми державного управління.

З метою формування обґрунтованих висновків для вдосконалення соціальної політики в умовах війни та післявоєнного відновлення, планується реалізувати онлайн-опитування цільових груп:

– громадян;

– вразливих груп населення;

– фахівців соціальної сфери;

– представників місцевого самоврядування;

– експертів у сфері соціального захисту та ін.

Опитування охоплює питання якості, доступності, довіри та ефективності соціальних послуг, впливу соціальної політики на рівень згуртованості громад, а також готовності органів влади до адаптації в умовах системної кризи.

У зв’язку з цим просимо підтримати дану ініціативу серед партнерських установ соціального спрямування або у будь-який інший можливий спосіб сприяння:

- для експертів (представників органів місцевого самоврядування, військових адміністрацій, ЦНАПів, соціальних служб, освітніх установ). Метою анкети є отримання фахового бачення щодо ефективності механізмів публічного управління у сфері соціальної політики в умовах війни. Опитування спрямоване на виявлення викликів, прогалин та успішних практик на місцевому рівні, а також на оцінку координації між органами влади, соціальними службами та громадським сектором:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd459pWYw3rVSzmauCqC5gSefcd_UlxurjOoBc_mkOcaEb1LQ/viewform

- для родин (військовослужбовці, внутрішньо переміщені особи, батьки, опікуни, багатодітні сім’ї, родини загиблих тощо). Метою анкети для родин є вивчення стану, потреб, адаптивних ресурсів і ролі сучасної української сім’ї в умовах війни. Особливий акцент робиться на здатності родини як соціального інституту сприяти реабілітації, реінтеграції, ментальному відновленню й соціальному згуртуванню: https://forms.gle/LbBqpun4MMwdz8js9

- для громадян (оцінка доступності соціальних послуг, рівня довіри до державних і місцевих інституцій, зворотний зв’язок щодо ефективності соціальної політики). Метою анкети є збір зворотного зв’язку щодо доступності, якості та результативності соціальних послуг в Україні. Опитування також дозволяє оцінити рівень довіри до органів державної та місцевої влади, з’ясувати основні труднощі у взаємодії з соціальною інфраструктурою та визначити очікування громадян щодо її вдосконалення: https://forms.gle/mKA1sEAxtMn8L74n6

Отримані дані будуть використані виключно в наукових цілях для підвищення ефективності державної соціальної політики.

 

Електронний сервіс «Перевірка транслітерації»- один із популярних сервісів, запроваджених Державною міграційною службою України для зручності громадян в отриманні адміністративних послуг, які входять до компетенції служби.

При оформленні паспорта громадянина України у формі ID-картки або ж паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадяни можуть заздалегідь перевірити транслітерацію у них, скориставшись цим сервісом, що доступний на сайті ДМС за посиланням: https://dmsu.gov.ua/services/transliteration.html.

Такий електронний сервіс є зручним для громадян адже:

  • не потребує багато часу для здійснення перевірки;
  • миттєвий результат одразу у 2-х паспортних документах: ID-картці та закордонному паспорті;
  • доступний у будь-який час;
  • є безкоштовним.

Додатково інформуємо, що транслітерація у документах може бути змінена на основі  письмової заяви особи із долученням раніше виданих документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, виданих компетентними органами України, або документів, що підтверджують факт народження, зміну імені(у тому числі у разі укладання або розірвання шлюбу), виданими компетентними органами іноземної держави та легалізованих в установленому порядку(правила транслітерації регламентуються постановою КМУ №55 від 27.01.2010 року (зі змінами) та доступні за посиланням).

Нагадуємо, що оформити біометричні паспортні документи можна у будь-якому територіальному підрозділі міграційної служби області незалежно від місця реєстрації.

Загальна вартість адміністративного збору у разі оформлення:

  • Паспорта громадянина України у формі картки:

- 558 грн. (протягом 20 робочих днів);

- 928 грн. (протягом 10 робочих днів).

  • Паспорта громадянина України для виїзду за кордон:

- 1042 грн. ( протягом 20 робочих днів);

- 1682 грн. (протягом 7 робочих днів).

Звертаємо увагу,  що отримати адміністративні послуги, які входять до компетенції служби  можна у Старокостянтинівському секторі УДМС у Хмельницькій області за адресою: м.Старокостянтинів, вул. Авіаторів, 2, контактний телефон: (03854) 3-25-52.

 Графік роботи підрозділу:

-вівторок-п’ятниця з 9.00 до 18.00 та у суботу з 9.00 до 16.45;

обідня перерва з 13.00 до 13.45;

неділя, понеділок-вихідний.

За детальною інформацією мешканці області можуть звертатись на «гарячу лінію» Управління за номером: (0382) 65-03-06 та (093) 273-85-10.

ТРАНСЛІТЕРАЦІЯ

 

ЄДРВВ 13.06.2025 1

ЄДРВВ 13.06.2025 2

ЄДРВВ 13.06.2025 3

 

 

Поранення отримані під час війни — це не просто виклик для здоров’я. Це ще й підстава для отримання державної підтримки. Один із таких видів підтримки — статус особи з інвалідністю внаслідок війни.
📌 Хто має право на цей статус?
Отримати його можуть, зокрема:
▪️військовослужбовці та цивільні, які зазнали поранень, контузій або захворювань під час війни;
▪️учасники АТО, ООС, інших заходів із забезпечення безпеки й оборони;
▪️особи, які брали участь у бойових діях на територіях інших держав (брали участь в миротворчій місії);
▪️учасники протестів 2013–2014 років (Революції Гідності);
▪️ті, хто займався розмінуванням або іншими небезпечними роботами.
📌Як подати заяву?
Подати документи можна двома способами:
▪️Офлайн — звернутися особисто до підрозділу з питань ветеранської політики або в найближчий ЦНАП.
▪️Онлайн — подати заяву через портал чи застосунок Дія, або через Реєстр адміністративних послуг (лише учасники АТО, ООС, інших заходів із забезпечення безпеки й оборони).
📌Які документи потрібні?
Підготуйте:
▪️фото;
▪️довідка МСЕК або витяг з експертної оцінки функціонування;
▪️довідку про несудимість (не старшу за 5 днів);
▪️копії документів, що підтверджують участь в АТО, ООС, бойових діях чи небезпечних роботах;
▪️документи законного представника (якщо заяву подає не сам заявник);
▪️копію довідки ВПО — для ВПО.
‼️Важливо: якщо військовослужбовець (лише учасник АТО, ООС або інших заходів із забезпечення безпеки й оборони) не має частини документів — це не є підставою для відмови.
Достатньо подати заяву, а всі необхідні документи підрозділи з питань ветеранської політики витребують самостійно.
📌Скільки часу розглядають заяву?
До 30 календарних днів.
📌Коли можуть відмовити?
❌якщо документи неповні або підроблені;
❌якщо подано неправдиву інформацію;
❌якщо є вирок суду за тяжкий злочин;
❌якщо причина інвалідності не пов’язана з бойовими діями.
📌Що робити у разі відмови?
Якщо ви не згодні з відмовою — маєте право звернутися до суду.
🆘 Потрібна допомога?
За безоплатною правовою допомогою можна звернутися до бюро правової допомоги: legalaid.gov.ua/buro
 
518111938 1056883009957191 6439905974240670888 n
 
 

А4 Постер ТОТ Друк 3ававаі

 

❗️Уряд ухвалив важливі рішення, які роблять доступ до компенсації за знищене або пошкоджене житло більш зручним і реалістичним — з урахуванням воєнної ситуації та складнощів, з якими стикаються постраждалі громади.
Серед прийнятих змін:
1️⃣Можна підтвердити знищення житла дистанційно — без виїзду комісії
Це стосується населених пунктів, які перебувають під постійними обстрілами. Відтепер комісія з обстеження може не виїжджати на місце, а використати фото чи відео, які:
▪️ відповідають затвердженим критеріям (постанова КМУ №472 від 21.04.2023);
▪️ дозволяють ідентифікувати місцезнаходження об’єкта;
▪️ дають змогу оцінити ступінь його пошкодження або знищення.
🔶На основі візуальних матеріалів комісія складає акт обстеження. Якщо за результатами перевірки буде підтверджено факт знищення житла — і за наявності інших підстав, передбачених програмою єВідновлення — заявник отримає житловий сертифікат на придбання нового помешкання.
2️⃣Подати заяву на компенсацію тепер можна повторно
Це стосується тих, хто не встиг використати попередню компенсацію на ремонт житла у встановлений термін:
▪️12 місяців — для пошкоджень категорії А (легкі);
▪️18 місяців — для категорії Б (середні пошкодження).
🔶Подати повторну заяву можна, якщо причина прострочки — об’єктивна.
Зокрема:
▪️проходження військової служби в ЗСУ, інших військових формуваннях, правоохоронних органах;
▪️негативна безпекова ситуація, підтверджена наказом Головнокомандувача ЗСУ про райони ведення бойових дій або письмовим документом від уповноваженого органу (довільна форма).
🔶Після отримання нової заяви комісія:
▪️верифікує дані попереднього акту;
▪️фіксує наявність об’єктивних обставин у Реєстрі пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ);
▪️закриває попередню заяву;
▪️розглядає нову — на загальних підставах.
 
504432309 1057646449880847 7688829014478824887 n