Електронна черга в ТЦК та СП: зміни
Постановою КМУ від 20 серпня 2025 р. № 1004 Уряд передбачив, що відтепер ТЦК та СП розглядають звернення, а також приймають громадян, зокрема із застосуванням електронної черги (у порядку, визначеному Міноборони), що дозволить легше та швидше записатися до ТЦК та СП на прийом.
Джерело: Постанова КМУ “Про внесення зміни до пункту 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки” від 20 серпня 2025 р. № 1004.
Портал: зміни щодо Армія+ та Резерв+
Постановою КМУ від 20 серпня 2025 р. № 1010 запроваджені наступні зміни.
1. Відтепер буде функціонувати єдиний Портал, звідки буде доступ і до Резерву+, і до Армії+.
2. Звіти до ГШ через Портал про виконання бойових завдань військовими частинами чи правоохоронними органами, включеними до складу сил оборони, можливі тільки, якщо інформація не є службовою чи державною таємницею, а також обовʼязково з дотриманням законодавства щодо захисту інформації. Порядок подання буде передбачений МОУ.
3. Дія положення про Портал не поширюється на СБУ, розвідувальні органи, підпорядковані їм в/ч, заклади, установи та організації.
4. Постанова затверджує нове положення про Портал, де, зокрема, надає чітке визначення поняттям електронний кабінет, користувач тощо.
5. Складовими Порталу є:
електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
електронний кабінет військовослужбовця.
6.Доступ до електронного кабінету можливий через:
вебсторінку та мобільний додаток;
програмний інтерфейс;
інший спосіб доступу до електронного кабінету.
7. Завдання Порталу:
подання заяв, рапортів в електронній формі;
надання актуальної інформації щодо етапу розгляду заяв, рапортів;
захист персональних даних;
взаємодія з електронними ресурсами для оперативного надання послуг у сфері національної безпеки.
8. Функціональні можливості:
електронна ідентифікація та авторизація (через електронний ключ тощо);
застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень;
формування, заповнення, завантаження, підписання, погодження, відхилення, подання заяв (звернень, запитів), звітів, рапортів та інших документів;
формування (відображення) військово-облікових та інших документів;
визначення переліку доступних електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони;
автоматичне заповнення форм (полів) заяв (звернень, запитів), звітів, рапортів та інших документів з накладанням електронного підпису та автоматична перевірка заповнення;
інформаційні та консультаційні послуги, зокрема розміщення мультимедійного, інформаційного, пізнавального та ігрового контенту, проведення тестів, навчання, створення класів та груп;
проведення опитувань з питань, пов’язаних з виконанням військового обов’язку та проходженням військової служби;
обмін даних з іншими реєстрами;
трансляція програм, телеканалів та радіоканалів;
сповіщення про важливі події та оновлення (новини), про хід отримання електронних послуг та деякі інші.
9. Права користувачів:
користуватися Порталом цілодобово;
зберігати на пристрої документи (їх чернетки), медіафайли, відео-, аудіозаписи, інші типи файлів та інформацію в текстовій, аудіовізуальній чи іншій формі в електронному (цифровому) вигляді;
обирати надавача послуг, отримувати інформацію щодо розгляду заяв (звернень, запитів), звітів, рапортів та інших документів, перебігу надання замовлених послуг у сфері національної безпеки;
отримувати відомості з державних електронних інформаційних ресурсів, систем, реєстрів та баз (банків) даних;
надавати інформацію, зокрема персональні дані;
отримувати інформаційну підтримку;
звертатися з пропозиціями (зауваженнями) щодо функціонування Порталу.
10. Обовʼязки користувача:
додержуватися порядку користування Порталом;
надавати достовірну інформацію про себе;
не використовувати Портал для протиправних діянь.
11. На Порталі не може оброблятися службова інформація та інформація, що становить державну таємницю.
12. Електронна інформаційна взаємодія здійснюється між такими інформаційними ресурсами:
Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів (Далі - ЄДРПВР);
Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
Єдиний державний реєстр ветеранів війни;
Державний реєстр фізичних осіб — платників податків;
електронна система охорони здоров’я;
Єдиний державний вебпортал електронних послуг;
інформаційна система переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф;
Єдина державна електронна база з питань освіти;
Єдина інформаційно-аналітична система Державної служби зайнятості;
Єдина інформаційна система соціальної сфери;
інші ресурси, з якими є потреба в обміні даними (інформацією).
13. Повідомлення про модернізацію або профілактичні та/або технічні роботи на Порталі розміщується на офіційному вебсайті Порталу та/або офіційному вебсайті Міноборони за 3 календарні дні до дати початку, крім термінових випадків.
14. У разі виявлення помилок у роботі Порталу користувач може надіслати засобами Порталу повідомлення про помилку.
15. Також постанова передбачає регулювання статусу додатка “Резерв+”, який призначений для надання та отримання інформації про персональні та службові дані, уточнення облікових даних, подання заяви (звернення, запиту) та інших документів на реєстрацію в системі електронної черги, а також отримання інших послуг у сфері національної безпеки.
16. Окремими отримувачами послуг в електронному кабінеті призовника, військовозобов’язаного, резервіста вважаються громадяни України віком від 16 до 65 років, зокрема виключені з військового обліку у звʼязку з непридатністю до військової служби та досягненням граничного віку, крім військовослужбовців, допризовників, призовників, військовозобов’язаних та резервістів, за умови проходження електронної ідентифікації та автентифікації.
17. Резерв+ може бути корисним для:
формування та відображення (за наявності) витягу з відомостей, що є в ЄДРПВР;
військово-облікового документа в електронній формі;
пошуку вакансій у силах оборони;
інших функціональних можливостей.
18. Уточнення даних через Резерв+:
засобами електронного кабінету можна вносити дані:
- місце проживання та перебування;
- номер телефону;
- адресу електронної пошти (за наявності);
уточнені дані передаються до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
уточнення облікових даних припиняється, коли надані дані не пройшли контролю;
за результатами уточнення облікових даних особа отримує відомості з ЄДРПВР та/або військово-обліковий документ в електронній формі;
відомостями, отриманими з ЄДРПВР (за наявності) за результатами уточнення даних, є:
ПІБ;
дата народження;
РНОКПП (ідентифікаційний код);
окремий номер запису в ЄДРПВР;
відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до служби;
відомості про відстрочку від призову;
військове звання;
військово-облікові спеціальності;
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
відомості про виконання військового обов’язку;
відомості про військовий облік;
відомості про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 210, 210-1 КУпАП;
дата та час формування;
відомості про результати проходження ВЛК;
відомості про надсилання повістки.
19. Електронний кабінет військовослужбовця має такі можливості:
відображення військово-облікового документа в електронній формі та інших документів, що пов’язані з проходженням служби;
пошук вакансій у силах оборони;
забезпечення доступу до програм лояльності та отримання привілеїв, дисконту, знижок;
інші функціональні можливості.
Джерело: Постанова КМУ “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 2024 р. № 879” від 20 серпня 2025 р. № 1010.