Проекти регуляторних актів для обговорення, в тому числі аналіз регуляторного впливу

Назва регуляторного акта: проект рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення вартості проїзду  пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинів».

Орган розробник: управління економіки виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.



Опис проблеми.
На даний час маршрутна мережа м. Старокостянтинів нараховує 10 маршрутів. Перевезення пасажирів здійснюють 11 приватних перевізників 26-ма транспортними одиницями
Перевізниками здійснюється перевезення пільгових категорій населення відповідно до чинного законодавства.
У 2013 році перевізникам за дані перевезення відшкодовано 1001354,14 грн. (у тому числі 440274,30 грн. заборгованість за 2012 рік). Борг приватним перевізникам за пільговий проїзд окремих категорій громадян станом на 01.01.2014 року становить 569018,16 грн. За січень-березень 2014 року нараховано компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян в сумі 293958,00 грн, відшкодовано - 181210,00 грн.
Борг приватним перевізникам за пільгові перевезення станом на 01.04.2014 року становить 681766,16 грн.
По результатах проведеного 27.11.2013 року обстеження пасажиропотоку кількість пільгових пасажирів становила 42%.
Згідно з рішенням виконавчого комітету міської ради від 28 квітня 2011 року №239 «Про встановлення ціни на квиток за проїзд у міському транспорті загального користування» з 28.04.2011 року вартість проїзду у міському транспорті становить 2,00 грн.
Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття даного рішення полягає в невідповідності існуючого тарифу фактичним витратам перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів. По даних перевізників на даний час фактична собівартість перевезень одного пасажира становить 3,30 грн.
Необхідність підняття тарифів на перевезення пасажирів пов’язана з ростом цін на паливно-мастильні матеріали, запасні частини, автомобільні шини, акумуляторні батареї, інші матеріали, збільшення розміру мінімальної заробітної плати.
При діючому тарифі та невідшкодуванні коштів за пільгові перевезення стає неможливим надання послуг та забезпечення безпеки перевезень
Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» тарифна політика повинна забезпечувати баланс між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання, а також задовольняти підприємницький інтерес. На сьогодні в практиці підприємницької діяльності автоперевізників існує дисбаланс між цим попитом і обсягом витрат перевізників, що негативно впливає на їх фінансово-економічний стан.
Збільшити потенційні джерела надходжень суб’єктів господарювання, які здійснюють пасажирські перевезення транспортом загального користування в місті, збалансувати інтереси територіальної громади та суб’єктів господарювання неможливо за допомогою діючого рішення виконавчого комітету міської ради, в зв’язку з чим пропонується прийняти рішення виконкому міської ради щодо встановлення вартості проїзду у міському пасажирському транспорті (крім таксі) до 3,00 грн.


Цілі державного регулювання.
    Метою даного регуляторного акта є:
•    дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки та затвердження регуляторних актів;
•    встановлення вартості проїзду у міському транспорті виходячи з розміру економічно обґрунтованих витрат на послуги, які надаються перевізниками;
 
•    дотримання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо своєчасного та якісного задоволення потреб населення в перевезеннях та створення умов для розвитку господарської діяльності суб’єктів підприємництва.

Альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
1.    Збереження існуючого стану.
Ця альтернатива відкинута в зв’язку з тим, що на сьогодні діючий тариф збитковий і не забезпечує відшкодування фактичних витрат автоперевізників на здійснення пасажирських перевезень, що негативно впливає на організацію надійної та безпечної роботи пасажирського транспорту.
2.    З огляду на вищезазначене, доцільним є збільшення вартості проїзду у міському транспорті загального користування до 3,00 грн., що дасть можливість авто перевізникам забезпечувати надання послуг згідно вимог законодавства.

Механізми та заходи, які пропонується застосувати для розв'язання проблеми.
1.    Підвищення розміру вартості квитка за проїзд у міському пасажирському транспорті (крім таксі) до 3,00 грн.
2.    Надання своєчасних та якісних послуг по перевезенню пасажирів транспортом загального користування в місті.

Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосуємо метод аналізу вигод і витрат.
Враховуємо інтереси наступних цільових груп:
-    місцева влада;
-    суб’єкти господарювання, які здійснюють пасажирські перевезення в місті;
-    населення міста, яке користується послугами перевізників в місті.
Очікуваними вигодами внаслідок дії зазначеного рішення є:
•    у сфері інтересів місцевої влади – стабільність на ринку пасажирських перевезень, покращення якості перевезень, оновлення парку автобусів;
•    у сфері інтересів суб’єктів господарювання, які здійснюють пасажирські перевезення в місті – збільшення доходів за надані послуги, що дасть можливість утримувати транспортні засоби у належному технічному стані, виплачувати заробітну плату працівникам та надавати якісні послуги по обслуговуванню пасажирів у міському транспорті загального користування, оновлювати парк автобусів;
•    у сфері інтересів населення міста – отримання якісних та своєчасних послуг по перевезенню пасажирів транспортом загального користування в місті, перевезення пільгових категорій громадян.
Внаслідок дії зазначеного регуляторного акта відсутні додаткові витрати у сферах інтересів міської влади та суб’єктів господарювання, які здійснюють перевезення в місті, а для населення будуть мати місце збільшення витрат за проїзд у міському пасажирському транспорті та забезпечення стабільного надання послуг.  
Досягнення вищезазначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта можливе завдяки оплаті за проїзд у міському транспорті загального користування згідно затвердженої вартості на квиток.

Показники результативності акта.
Прийняття запропонованого проекту рішення виконавчого комітету надасть можливість перевізникам працювати беззбитково, залучати власні обігові кошти на покращення технічного стану транспортних засобів, придбання нових автобусів.
 
Показниками  результатів запровадження регуляторного акту слід вважати:
1.    Обсяги пасажирських перевезень, пасажирооборот;
2.    Забезпечення встановленої регулярності руху;
3.    Оновлення парку автобусів.

Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акту проводиться управлінням економіки виконавчого комітету міської ради:
- строк проведення базового відстеження результативності регуляторного акту – листопад 2014 року;
- строк проведення повторного відстеження результативності акта - через рік з дня набрання чинності рішення.
При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього теж будуть вноситись відповідні зміни.
Для відстеження результативності використовуватимуться дані, отримані в управлінні статистики, управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради, дані диспетчерської служби та суб’єктів господарювання, які здійснюють пасажирські перевезення в місті.
Термін дії запропонованого регуляторного акта довгостроковий. За підсумками аналізу відстеження його результативності, а також у разі зміни чинного законодавства, до нього будуть вноситись відповідні зміни.

Поділитися

Контакти

Хмельницька область

м.Старокостянтинів, 

вул. Острозького, 41, 

індекс: 31100

тел: (038-54) 3-23-55

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.