Рішення
виконавчого комітету міської ради
від 13 грудня 2018р. № м. Старокостянтинів
Про встановлення вартості
проїзду пасажирів на міських
маршрутах загального користування
в м. Старокостянтинів
Розглянувши звернення Старокостянтинівської міської спілки приватних перевізників, розрахунки доходів і витрат по перевезенню пасажирів, з метою забезпечення стабільної прибуткової роботи перевізників і надання якісних послуг населенню, відповідно до Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
вирішив:
- Встановити з 01 січня 2019 року вартість проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування у звичайному режимі руху у розмірі 6 грн. 00 коп., для дітей шкільного віку на період навчального року (крім учнів шкіл міста Старокостянтинів, які проживають в мікрорайоні Вокзал ІІ) та учнів Старокостянтинівського професійного ліцею – у розмірі 3 грн. 00 коп.( щоденно , крім неділі).
- Фінансовому управлінню виконавчого комітету міської ради ( Камінській В.К.) забезпечити у міському бюджеті відшкодування компенсації автомобільним перевізникам за пільговий проїзд окремих категорій громадян транспортом загального користування та за перевезення дітей шкільного віку, учнів Старокостянтинівського професійного ліцею.
- Управлінню соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради забезпечити автомобільним перевізникам відшкодування компенсації втрат за перевезення дітей шкільного віку та учнів Старокостянтинівського професійного ліцею.
- 4. Рішення виконавчого комітету міської ради від 19 березня 2015 року №80 «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинів» та рішення від 12 липня 2018 року №208 «Про встановлення вартості проїзду для дітей шкільного віку та учнів Старокостянтинівського професійного ліцею» визнати таким, що втратило чинність.
Міський голова М. Мельничук
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради
«Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинів»
Цей аналіз регуляторного впливу (далі - Аналіз) розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11 вересня 2003 року № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт» і визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинів» як регуляторного акту. Крім того, Аналіз розроблено з метою реалізації державної політики в сфері пасажирських перевезень та якісного задоволення потреб населення в перевезеннях та створення умов для розвитку господарської діяльності суб’єктів підприємництва.
І. Визначення проблеми
Діючий тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування затверджений у розмірі 4 грн. 00 коп. за одну поїздку. Тариф введений в дію 19 березня 2015 року. Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття даного рішення полягає в невідповідності існуючого тарифу фактичним витратам автомобільних перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів, що пов’язано з підвищенням цін на пальне, запчастини, вартості шин, акумуляторних батарей, збільшення розміру мінімальної заробітної плати. Така ситуація може негативно вплинути на організацію роботи пасажирського транспорту міста. Розрахунок планового тарифу на послуги пасажирського автомобільного транспорту проведено перевізниками відповідно до Методики, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» по нормативних витратах. Складові нормативної собівартості розраховані на підставі економічних розрахунків.
Діючі на теперішній час тарифи, встановлені у 2015 році, не відшкодовують витрати автомобільних перевізників на перевезення пасажирів на маршрутах загального користування. .
Аналіз зростання складових тарифу на перевезення пасажирів
№ п/п |
Показники |
Одиниці виміру |
Закладено в тарифі |
Підвищення до діючої ціни |
|
діючий |
проект |
||||
Мінімальна середня з/плата |
грн. |
1218,00 |
3723,00 |
+205,6% (у 3 рази) |
|
Дизельне пальне
|
л |
16,00 |
32,00 |
+100% ( у 2 рази) |
При діючому тарифі автомобільним перевізникам не має можливості оновлювати матеріально-технічну базу, ускладнюється питання виплати заробітної плати водіям. Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» тарифна політика повинна забезпечувати баланс між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання, а також задовольняти підприємницький інтерес. На даний час в практиці господарської діяльності автоперевізників існує дисбаланс між попитом на перевезення пасажирів і обсягом витрат перевізників, що негативно впливає на їх фінансово-економічний стан.
Згідно з пунктом 1.6. наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності автомобільного перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10 %.
На даний час маршрутна мережа м. Старокостянтинів нараховує 9 маршрутів. Перевезення пасажирів здійснюють 10 приватних перевізників 20-ма транспортними одиницями із терміном експлуатації понад 11 років.
Протягом багатьох років заміна рухомого складу не проводилась, власники автобусів змушені були прикладати значних зусиль для покращання технічного стану транспортних засобів власними силами, але відсутність обігових коштів примушує постійно скорочувати витрати на ремонт рухомого складу та утримання матеріально-технічної бази. Значний знос рухомого складу може призвести до скорочення кількості автобусів на маршрутах міста і призупинення роботи на деяких маршрутах. За період з 2018 за заявами автомобільних перевізників розірвано 4 договори на перевезення пасажирів .
Як наслідок, несвоєчасно, неякісно і не в повному обсязі надаються послуги з перевезення пасажирів на міських пасажирських маршрутах, що призводить до недотримання вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176). Власники транспортних засобів (автобусів) не в змозі забезпечити своєчасний поточний ремонт транспортних засобів та оновити рухомий склад, що необхідно для підтримання на належному рівні надання послуг з перевезення пасажирів.
Основні групи , на які проблема справляє вплив:
Групи |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
|
Держава ( орган місцевого самоврядування) |
+ |
|
Суб’єкти господарювання ( автомобільні перевізники) |
+ |
Прийняття даного регуляторного акта та встановлення економічно обґрунтованого розміру тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування надасть можливість стабілізувати роботу перевізників, які працюють у сфері пасажирських перевезень, вчасно виплачувати заробітну плату, сплачувати податки до бюджету, поновлювати основні фонди, та забезпечить регулярність руху автобусів на міських маршрутах, підвищить якість надання послуг з перевезень пасажирів. Тому проектом рішення виконавчого комітету міської ради щодо встановлення вартості проїзду на міському автобусному маршруті загального користування пропонується встановити вартість разового квитка на проїзд у автобусі на міських автобусних маршрутах загального користування м. Старокостянтинів у розмірі 6,00 грн., на проїзд дітей шкільного віку ( на період навчального року) – 3 грн.
ІІ. Цілі державного регулювання.
Основною метою регулювання є забезпечення реалізації тарифної політики на перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, основні завдання якої спрямовані на подолання збитковості автомобільних перевізників, забезпечення обґрунтованості тарифів, прозорості, збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування, на яких здійснюються перевезення пасажирів у звичайному режимі руху.
Метою прийняття рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинові » є приведення у відповідність розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам, що дасть можливість:
- забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;
- сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;
- покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автомобільних перевізників;
IІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
Під час розробки проекту рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинові» було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін |
Ця альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що витрати суб’єкта господарювання більші ніж надходження, що в свою чергу призводить до збиткової діяльності. Діючі тарифи не відшкодовують фактичні витрати автомобільного перевізника на здійснення пасажирських перевезень та негативно впливають на організацію надійної та безпечної роботи пасажирського транспорту. Оновлення матеріально-технічної бази, виплата заробітної плати водіям ускладнюється. |
Прийняття даного регуляторного акта |
Прийняття запропонованого рішення забезпечить вирішення проблеми і є єдиним виходом із ситуації, що склалася. Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності та принципу прозорості і врахування громадської думки. |
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Прийняття рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинові».в розмірі 6,00 грн.та дітей шкільного віку в розмірі – 3 грн. задовольняє інтереси суб’єктів господарювання, що надають послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування на території міста і дозволяє органу місцевого самоврядування у визначений законодавством спосіб досягти цілей регулювання, що викладені у пункті 2 цього Аналізу. Тому доцільним є встановлення вартості проїзду у міському транспорті загального користування в розмірі 6,00 грн., що дасть можливість автомобільним перевізникам забезпечувати надання даних послуг згідно вимог законодавства .
- Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Вирішення всіх проблем, зазначеної в пункті 1 цього Аналізу, повинно здійснюватись шляхом прийняття рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинові» в розмірі 6,00 грн..
Розробка рішення здійснюється за принципами:
- законності;
- гласності (відкритості та загальнодоступності);
- колегіальності;
- урахування пропозицій перевізників;
Проект розроблено на підставі Законів України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176
- Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:
Старокостянтинівська міська рада та її виконавчі органи
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
камеральні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
виїзні |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Інші адміністративні процедури : |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
0 |
__________
* Процедура адміністрування регулювання для суб’єктів підприємництва Старокостянтинівською міською радою та її виконавчими органами не здійснюватиметься, відповідні кошти з міського бюджету не виділяються.
Порядковий номер |
Назва державного органу |
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень |
Сумарні витрати на адміністрування регулювання за |
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва |
0 |
0 |
0 |
VII. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта.
Термін дії чинності запропонованого регуляторного акта необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін до прийняття нового акта. Прийняття нового регуляторного акта відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, що працюють у звичайному режимі.
Зміни, доповнення будуть вноситись за підсумками аналізу відстеження його результативності, внесення змін до чинного законодавства України тощо.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Показники результативності регуляторного акта будуть визначені шляхом аналізу статистичних даних щодо:
- оновлення рухомого складу (придбаних нових автобусів, в т.ч. пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями);
- кількості скарг та звернень по роботі громадського транспорту;
- відсоткового рівня забезпечення регулярності руху автобусів на маршрутах (випуск).
- Визначення заходів, за допомогою яких
здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відповідно до цього регуляторного акта буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження результативності в межах строків, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності регуляторного акту проведено до дня набрання чинності цього регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись на етапі його підготовки.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватися один раз на кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту.
Відстеження результатів регуляторного акта будуть проводитись на основі статистичних даних.
Начальник управління економіки І. Грозян