ПРОЕКТ РІШЕННЯ
_____________2012 року м. Старокостянтинів
З метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, враховуючи звернення Старокостянтинівського комбінату комунальних підприємств, відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 52 від 03.03.2009 року «Про затвердження норм часу на надання ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності», наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 року №193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу» та від 19.11.2003 року № 194 «Про затвердження Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності», , керуючись п.п.2 п.«а» ст.28, п.п. 11 .«а» ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,виконавчий комітет міської ради
вирішив:
- Визначити Старокостянтинівський комбінат комунальних підприємств виконавцем послуг з організації поховання померлих та надання послуг, передбачених мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг у м.Старокостянтинів.
- Встановити тарифи на послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, що надаються Старокостянтинівським ККП згідно з додатком 1.
- Дане рішення набуває чинності з моменту його опублікування у інформаційно-аналітичній газеті Старокостянтинівської міської ради «Наше місто».
Міський голова М. Мельничук
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
міської ради від _______________№
Тарифи на послуги,
які передбаченінеобхідним мінімальним перелікомокремих видів ритуальних послуг,
що надаютьсяСтарокостянтинівським комбінатом комунальних підприємств
№ з/п |
Назва послуги |
Період надання послуги |
Довжина могили (м) |
Вартість*, грн.., без ПДВ |
1 |
Оформлення договору замовлення на організацію та проведення поховання, свідоцтва про поховання |
- |
- |
21,60 |
2 |
Копання могилиручним способом та поховання померлого (склад робіт: розпушення ґрунту ручним способом, викидання ґрунту на бровку, зачищення поверхні дна та стінок могили, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили з оформленням намогильного насипу, встановлення реєстраційної таблички, одноразове прибирання території біля могили). |
влітку (не мерзлі ґрунти) |
2,4 |
534,68 |
2,0 |
379,74 |
|||
1,6 |
270,54 |
|||
1,1 |
143,20 |
|||
взимку (мерзлі грунти) |
2,4 |
933,25 |
||
2,0 |
662,30 |
|||
1,6 |
471,62 |
|||
1,1 |
238,03 |
|||
3 |
Копання могили механізованим способом із застосуванням екскаватора та поховання померлого (склад робіт: розпушення ґрунту механізованим способом із застосуванням відбійних молотків при необхідності, зачищення дна та стінок могили, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили з оформленням намогильного насипу, встановлення реєстраційної таблички, одноразове прибирання території біля могили). |
влітку (не мерзлі ґрунти) |
2,4 |
306,25 |
2,0 |
230,59 |
|||
1,6 |
173,31 |
|||
1,1 |
101,89 |
|||
взимку (мерзлі грунти) |
2,4 |
482,88 |
||
2,0 |
353,69 |
|||
1,6 |
424,12 |
|||
1,1 |
143,55 |
|||
4 |
Поховання та під поховання урни з прахом померлого в існуючу могилу. |
влітку(не мерзлі ґрунти) |
0,8 |
203,50 |
взимку (мерзлі грунти) |
0,8 |
307,62 |
*Надання послуг з поховання та постачання ритуальних товарів державними та комунальними службами (за переліком) згідно пп.197.1.10 п.197.1 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування.
Керуючий справами В. Янзюк
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету міської ради
«Про визначення суб΄єкта господарювання м.Старокостянтинів,
який надаватиме послуги, передбачені необхідним мінімальним
переліком окремих видів ритуальних послуг, встановлення їх вартості»
Визначення проблеми та її аналіз.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про поховання та похоронну справу» організація діяльності в галузі поховання померлих здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері житлово-комунальної політики України, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами.
Згідно з статтею 9 вищезазначеного Закону, ритуальні служби - спеціалізовані комунальні підприємства, що створюються органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом, з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг.
Статтею 10 цього ж Закону передбачено, що надання ритуальних послуг відповідно до необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг здійснюється ритуальними службами або за договором суб’єктами господарювання інших форм власності. Вартість ритуальних послуг встановлюється в порядку і в межах, встановлених законодавством, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.
В м. Старокостянтинів на даний час на ринку ритуальних послуг здійснюють діяльність Старокостянтинівський комбінат комунальних підприємств, який забезпечує організацію поховань та наданням пов΄язаних з ними послуг та фізичні особи підприємці, які займаються продажем ритуальних товарів та надають транспортні послуги.
Надання ритуальних послуг Старокостянтинівським комбінатом комунальних підприємств здійснюється на підставі статуту, затвердженого рішенням Старокостянтинівської міської ради №39 від 19.05.2010 року.
Ритуальні послуги надаються населенню міста за цінами та тарифами, затвердженими керівником підприємства та встановленими фізичними особами підприємцями.
Старокостянтинівським ККП затверджено з 01.12.2011 року вартість послуги «копання могили» з у розмірі 380,0 грн. Підприємством у 2011 році на міському кладовищі викопано 277 могил на суму 78,6 тис.грн.
Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №194, затверджено Єдину методику визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності. Зазначена методика визначає механізм формування вартості та економічно обґрунтованих тарифів на послуги для суб’єктів господарювання незалежно від форм власності.
Згідно ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних повноважень виконавчих органів міських рад належить «встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію,
централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги».
З метою впорядкування відносин при наданні ритуальних послуг, забезпечення в повному обсязі виконання функціональних обов'язків з організації поховання померлих у відповідності до Закону України «Про поховання та похоронну справу» необхідно визначити суб΄єкта господарювання м.Старокостянтинів, який надаватиме послуги, передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та встановити їх вартість.
Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Вирішення питання в запропонованому проекті рішення виконавчого комітету міської ради не можливо за допомогою ринкового механізму, так як повноваження щодо створення спеціалізованих комунальних підприємств , які надають ритуальні послуги, визначення необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг та встановлення їх вартості на території м.Старокостянтинів відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу» належать органам місцевого самоврядування.
Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.
Виконавчим комітетом Старокостянтинівської міської ради не приймалися рішення про визначення суб΄єкта господарювання м.Старокостянтинів, який надаватиме послуги, передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та не встановлювалася їх вартість
Мета та цілі державного регулювання.
Здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу» та наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу». Встановлення тарифів на послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг відповідно до наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 194 «Про затвердження Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності», Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 03.03.2009 р. № 52 «Про затвердження Норм часу на надання ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності»
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
- Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
Альтернатива є неприйнятною, оскільки містить ознаки порушення чинного законодавства у сфері надання ритуальних послуг, та законодавства про захист економічної конкуренції.
- Визначення іншого суб΄єкта господарювання не комунальної форми власності м.Старокостянтинів, який надаватиме послуги, передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, встановлення їх вартості.
Альтернатива є неприйнятною, оскільки ст.. 9 Закону України визначено, з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, органами місцевого самоврядування створюються спеціалізовані комунальні підприємства, яким є Старокостянтинівський ККП.
- Визначення Старокостянтинівського комбінату комунальних підприємств суб΄єктом господарювання м.Старокостянтинів, який здійснює організацію поховання померлих та надання послуг, передбачених мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та відшкодування підприємству з міського бюджету витрат, пов΄язаних з наданням цих послуг.
Альтернатива є неприйнятною, тому що у міському бюджеті на 2012 рік не передбачено фінансування видатків, пов’язаних з наданням ритуальних послуг, згідно необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
Механізм, який пропонується застосувати для розв΄язання проблеми.
Прийняття запропонованого проекту рішення виконавчого комітету.
Обгрунтування можливості досягнення зазначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Досягнення зазначених цілей можливе завдяки прийняттю даного рішення виконавчого комітету міської ради у результаті чого буде забезпечено здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу».
Очікувані результати від прийняття регуляторного акту. Аналіз вигод та витрат.
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Територіальна громада, споживачі послуг |
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг, покращання обслуговування населення в галузі похоронної діяльності |
Часові та грошові, пов’язані з отриманням документів та ритуальних послуг |
Місцева влада |
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг |
Пов’язані з утриман-ням, ремонтом та охороною кладовищ, |
Суб’єкти господарювання |
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг |
- |
Старокостянтинівський ККП |
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг, покращання фінансово-господарської діяльності підприємства |
Витрати пов΄язані із наданнямпослуг. |
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.
У разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування. Ризик зовнішніх чинників на дію регуляторного акта відсутній, так як його впровадження відповідає чинному законодавству.
Строк дії регуляторного акту.
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежено. У разі потреби до нього вноситимуться зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності.
Показники результативності регуляторного акту.
З метою відстеження результативності регуляторного акту застосовуються наступні показники:
- кількість укладених договорів на організацію та проведення поховання;
- витрати підприємства за надані ритуальні послуги;
- рівень відшкодування витрат у встановлених тарифахна послуги, які передбаченінеобхідним мінімальним перелікомокремих видів ритуальних послуг;
- фінансовий результат від звичайної діяльності (прибито/збиток).
Відстеження результативності регуляторного акту.
Базове відстеження результативності дії регуляторного акту проведено на етапі його підготовки.
Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності.
Для відстеження результативності даного регуляторного акту Старокостянтинівським ККП надається офіційна інформація виконавчому комітету міської ради відповідно до визначених показників результативності акту.
Заступник міського голови, начальник управління економіки Г. Куць