Проекти регуляторних актів для обговорення, в тому числі аналіз регуляторного впливу

                                                Повідомлення

про оприлюднення доопрацьованого проєкту  регуляторного акту рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування»

Проєкт рішення

виконавчого комітету міської ради

  м. Старокостянтинів

Про встановлення вартості

проїзду пасажирів на міських

маршрутах загального користування

Розглянувши звернення Старокостянтинівської міської спілки приватних перевізників, яке зареєстроване у виконавчому комітеті міської ради 23 грудня 2024 року за № 63/7501-23/2024, про перегляд діючого тарифу на перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, з метою забезпечення стабільної  роботи перевізників і надання якісних послуг населенню,  відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», керуючись статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

  1. Встановити вартість проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування:

          у звичайному режимі руху - 15 гривен  00 копійок;

          для дітей шкільного віку на період навчального року та учнів Старокостянтинівського аграрно-промислового ліцею –  7 гривень 50 копійок          (щоденно, крім неділі).

  1. Фінансовому управлінню виконавчого комітету міської ради (Валентина КАМІНСЬКА) передбачити в бюджеті Старокостянтинівської міської територіальної громади асигнування на компенсаційні виплати за  пільговий проїзд автомобільним транспортом загального користування окремих категорій громадян, дітей шкільного віку та учнів Старокостянтинівського аграрно-промислового ліцею.

          3.      Управлінню соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради (Наталія КОТ) забезпечити автомобільним перевізникам    компенсаційні виплати за пільговий проїзд автомобільним транспортом загального користування окремих категорій громадян,  дітей  шкільного віку та учнів Старокостянтинівського аграрно-промислового ліцею.

4.      Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету міської ради від 25 серпня 2022 року № 289 «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування».

5.      Рішення набирає чинності з наступного дня після його офіційного оприлюднення.

  6.   Контроль за виконанням цього рішення покласти на  заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Старокостянтинівської міської ради Володимира БОГАЧУКА.

Міський голова                                                                      Микола МЕЛЬНИЧУК

Аналіз регуляторного впливу

до проєкту рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради

«Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування»

Назва регуляторного акта: «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування».

Регуляторний орган: виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради.

Розробник документа: управління житлово-комунального господарства та інфраструктури виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради. Контактний телефон: 0385432135.

I. Визначення проблеми

На даний час маршрутна мережа м. Старокостянтинів нараховує 10 маршрутів. Перевезення пасажирів здійснюється 11 приватними перевізниками по 19  графіках руху. Протягом багатьох років оновлення транспортних засобів  не проводилось, власники автобусів змушені були прикладати значних зусиль для покращення їх технічного стану, але відсутність   обігових коштів примушує постійно скорочувати витрати на ремонт  рухомого складу та утримання матеріально-технічної бази. Значний знос   рухомого складу може призвести  до скорочення кількості автобусів на  маршрутах міста і призупинення роботи на деяких маршрутах.

Крім того, через відсутність водіїв, які мобілізовані, автомобільні перевізники   змушені тимчасово призупиняти надання послуг по перевезенню пасажирів.   В свою чергу, це негативно впливає на їх господарську діяльність в частині недоотримання прогнозованих доходів, що призводить  до виникнення заборгованості по сплаті встановлених чинним законодавством   обов’язкових податків, зборів та ставить під загрозу їх подальше  функціонування. За заявами автомобільних перевізників розірвано 3 договори на перевезення пасажирів.

Діючий тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах   загального користування, затверджений рішенням виконавчого комітету міської    ради від 25 серпня 2022 року № 289 у розмірі 12 гривень 00 копійок, для  дітей шкільного віку на період навчального року  – 6,00 гривень 00 копійок  за    одну поїздку та введений в дію  01 вересня 2022 року. За час дії затверджених тарифів підвищились його складові.

Аналіз зростання складових тарифу на перевезення пасажирів

Показники

Передбачено в тарифі

Відсоток змін (%)

діючий

проєкт

Мінімальна заробітна плата, грн/місяць

6500,0

8000,0

123,0

Дизельне паливо 1 л/грн

48,0

56,00

116,7

Запчастини:

Автошини, шт./грн

Акумуляторні батареї, шт./грн

Моторне мастило л/грн

7000,0

4920,0

89,0

8500,0

6200,0

150,0

121,4

126,0

168,5

Крім того, підвищилась плата по обов’язковим платежам та зборам до бюджетів усіх рівнів на 43,0 %, витрати на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів на 38,0 %, загальновиробничі та інші витрати до 30,0 %.

Розрахунок тарифу на перевезення пасажирів одного суб’єкта господарювання.

 з/п

             Найменування показника

 
 

Прогнозований загальний пробіг за рік, км

57744

 

Протяжність  одного кругу, км

18,8

 

Кількість рейсів за один день

8

 

Відстань від місця стоянки до місця проходження передрейсового медогляду та початкової зупинки

маршруту, км

10

I

Планова річна собівартість послуг

1341774,47

1

Планові витрати операційної діяльності

1341774,47

1.1

Виробнича собівартість послуг

1317534,47

1.1.1

Прямі матеріальні витрати:

563871,79

 

а) витрати на паливо

487726,03

 

б) витрати на мастильні матеріали

30989,04

 

в) витрати на автомобільні шини

42760,45

 

д) витрати на акумуляторні батареї

3780,27

 

е) допоміжні матеріали

2016,00

Разом прямі матеріальні витрати

1131143,58

1.1.2

Прямі витрати на оплату праці

323400,00

1.1.3

Інші прямі витрати:

416862,00

 

а) витрати на отримання ліцензій, дозволів, проведення

державних технічних оглядів, що необхідні для забезпе-

чення виконання перевізної діяльності

3000,00

 

б) нарахування на витрати з оплати працівників, інші

 обов’язкові збори і платежі, визначені законодавством

92532,00

 

в) витрати на амортизацію основних засобів та нематеріальних активів виробничого призначення

89700,00

 

г) витрати на всі види ремонту, технічний огляд і техніч-

не обслуговування автомобільних транспортних засобів

215514,88

 

д) вартість ремонтних осіб і послуг, виконаних сторонніми підприємствами та організаціями

8215,80

 

е) вартість інструментів, наявних на автомобільних

 засобах

7000,00

 

є) витрати на медичний огляд водіїв та кондукторів

900,00

1.1.4

Загальновиробничі витрати

13400,00

 

а) витрати на утримання, експлуатацію, ремонт опера-

ційну оренду основних засобів, інших необоротних

активівзагальновиробничого призначення та обов’язкове

страхування відповідно до законодавства

4600,00

 

б) витрати на виготовлення квитків на проїзд та квитково-облікової документації

в) витрати на охорону праці, виробничу санітарію та утилізацію відпрацьованих мастильних та інших матеріа-

лів на рівні не вище установлених нормативів

3300,00

5500,00

1.2

Адміністративні витрати:

24240,00

 

а) витрати на зв’язок

2400,00

 

б) податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі

19440,00

 

в) плата за розрахункове касове обслуговування та інші

послуги банків

2400,00

2

Фінансові витрати

-

2.1

Витрати зі сплати відсотків за користування кредитами на забезпечення операційної діяльності на витрати, пов’яза-

ні із залученням позикового капіталу для здійснення операційної діяльності

-

II

Плановий річний прибуток від надання послуг

120000,00

III

Запланований річний обсяг перевезень пасажирів:

95805

IV

Планові річні чисті доходи від інших видів діяльності

 
 

Розмір тарифу (Тм) на послуги з перевезення пасажирів

на міських автобусних маршрутах загального користу-

вання, які здійснюються у звичайному режимі руху

            (Sn+Пп) – Ді        1341774,47+120000

Тм  = _____________  =________________ = 15,25

                      Qп                         95805

Sn- планова річна собівартість послуг,

Пп – плановий річний прибуток від надання послуг,

Qп – запланований річний обсяг перевезення пасажирів,

Ді  -  планові річні чисті доходи від інших видів діяль-

         ності, які пов’язані із наданням послуг

15,25 грн

Підвищення складових собівартості проїзду негативно вплинула на організацію  роботи пасажирського транспорту міста.

Як наслідок,  не в повному обсязі надаються послуги з перевезення пасажирів на міських  маршрутах загального користування,  що призводить до недотримання вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного  транспорту затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176.  Власники транспортних засобів (автобусів) не в змозі забезпечити своєчасний поточний ремонт транспортних засобів та оновити рухомий склад, що необхідно для підтримання на належному рівні надання послуг з перевезення пасажирів.

Діючий тариф не відшкодовує витрат автомобільних перевізників з перевезення  пасажирів на маршрутах загального користування. У зв’язку з цим виникла необхідність переглянути вартість проїзду пасажирів в міському пасажирському транспорті.

Відповідно до пункту 1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги                                      пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», перегляд тарифів  повинен здійснюватися у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізників.

Розрахунок планового тарифу на послуги пасажирського автомобільного транспорту проведено перевізниками відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту по нормативних витратах.

Аналіз вартості проїзду в транспорті загального користування Старокостянтинівської міської територіальної громади (грн)

Показники

Діючий

Плановий

Відсоток зростання (%)

Вартість проїзду в транспорті загального користування

12,0

15,0

125,0

Вартість проїзду для дітей шкільного віку

6,0

7,5

125,0

Проєктом рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування» пропонується встановити вартість проїзду:

у звичайному режимі руху - 15 гривень  00 копійок;

для дітей шкільного віку на період навчального року та учнів Старокостянтинівського аграрно-промислового ліцею – 7 гривень 50 копійок  (щоденно, крім неділі).

Прийняття даного регуляторного акта та встановлення економічно обґрунтованого розміру тарифу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування надасть можливість стабілізувати роботу перевізників, які працюють у сфері пасажирських перевезень, вчасно виплачувати заробітну плату, сплачувати податки до бюджету, поновлювати основні фонди, та  забезпечить регулярність руху автобусів на міських маршрутах,  підвищить якість надання послуг з перевезення пасажирів.

Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

 

Держава

Так

 

Суб’єкти господарювання,

Так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

Так

 

Проблема підвищення тарифу з перевезення пасажирів на                            автобусних маршрутах загального користування не може бути                                    розв'язана за допомогою ринкових механізмів у зв'язку з тим, що                               державою прийнята низка законів та інших нормативних документів,                                    які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:

відповідно до підпункту 2 пункту а статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги;

відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;

наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 17 листопада                        2009 року № 1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на                                  послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає                               механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів                                           на автобусних маршрутах загального користування та є                                                   обов'язковою для застосування під час встановлення тарифів органами       місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.

II. Цілі державного регулювання

Метою прийняття рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування» є:

приведення тарифу на перевезення пасажирів у міському         пасажирському  автотранспорті  в Старокостянтинівській міській територіальної громади до економічно обґрунтованого рівня;

забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;

сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;

покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автомобільних перевізників.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

1

2

Альтернатива 1

Відсутність регулювання

Збереження діючого тарифу на перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування в м. Старокостянтинів.

Альтернатива 2

Компенсація з міського бюджету різниці між економічним розрахунко-вим тарифом та діючим

Для відшкодування збитків перевізникам необхідно передбачити у бюджеті громади додатково крім витрат на компенсацію за пільгове перевезення громадян витрати на компенсацію різниці між економічно обґрунтованим тарифом та діючим.

Альтернатива 3

Прийняття регуляторного акту

Підвищення тарифу на послугу з перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування до економічно обґрунтованого рівня.

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Відсутність соціальної напруги в суспільстві

При діючому тарифі перевізники вимушені будуть зупинити свою роботу (перевезення пасажирів на маршрутах загального користування). Виникне неохідність запровадження комунального транспорту. Для забезпечення мінімальної потреби у перевезенні пасажирів необхідно придбати 9 автобусів. Вартість 1  автобуса складає 3650000 грн.(9*3650000 = 32850000 грн). Планові видатки з бюджету громади на пільгове перевезення пасажирів у 2025 році становить  8200000  грн.  Загальна  потреба фінансування для

перевезення пасажирів з бюджету громаді становить 41100000 грн.

Альтернатива 2

Задоволення потреб перевізників та пасажирів

Додаткове навантаження на  бюджет громади у сумі  10402500 грн. (9500 чол. щоденне середнє перевезення*365 днів*3 грн.(різниця між діючим тарифом та прийнятим).

Альтернатива 3

Приведення тарифу з перевезення пасажирів у місь-кому пасажирському автотранспорті  в  Старокос- тянтинівській міській територіальній

громаді до економічно обґрунтованого рівня.

Збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування. Забезпечення безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування.

Підвищення  рівня  обслуговування  пасажирів, фінансового стану перевізників. Збільшення ефективності використання рухомого складу.

Витрати часу та матеріальних ресурсів для підготовки та відстеження результативності регуляторного акту.

Виникне потреба у збільшені компенсації з бюджету громади за пільговий проїзд громадян.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження діючих тарифів, тобто витрати на проїзд залишаються незмінними.

Погіршення якості,  безпе-ки перевезень, зменшення кількості  транспорту,  що призведе до  недостатньої кількості транс-портних засобів у місті для забезпечення потреб населення у пасажирських перевезеннях. 

Альтернатива 2

Збереження діючих тарифів, тобто витрати на проїзд залишаються незмінними.

Відсутні

Альтернатива 3

Забезпечення організації паса-жирських перевезень відповідно до потреб мешканців міста.

Підвищення якості перевезення пасажирів.

Збільшення витрат на проїзд.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарю-вання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

-

11

11

Питома вага групи у загальній кількості, %

-

-

-

100 %

100 %

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутня

Припинення господарської діяльності автомобільних перевізників.

Альтернатива 2

Забезпечення пасажиропотоку на існуючому рівні.

Відсутні

Альтернатива 3

Забезпечення балансу інтересів  перевізників, що обслуговують  міські маршрути загального користування та пасажирів;

приведення  тарифу  на  перевезення  пасажирів у міському пасажирському автотранспорті  в  Старокостянтинівській міській територіальній громаді до економічно обґрунтованого рівня;

збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування;

забезпечення безпечного  функціо-нування автомобільного  транспорту загального користування;

підтримання  рівня  обслуговування  пасажирів, фінансового стану перевізників;

збільшення ефективності викорис-тання рухомого складу.

Можливість придбання нових транспортних засобів та покращення рівня обслуговування пасажирів.

             

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

№ п/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

  0

   0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0

0

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

0

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

0

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

0

0

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

0

0

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

0

0

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

0

0

0

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

0

0

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

0

0

0

0

_________
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

0

0

0

0

__________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

0

0

0

0

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

0

0

0

               

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

0

0

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал

результативності (за чотирибаль-ною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1

1

Залишення вартості проїзду в міському транспорті загального користування на існуючому рівні призведе до

отримання перевізниками збитків від основного виду діяльності, що призведе до скорочення ведення їх господарської діяльності або взагалі закриття, але забезпечить пасажиропотік на існуючому рівні та часткову  задоволеність громадян у транспортних послугах

Альтернатива 2

2

Альтернатива для перевізників і пасажирів прийнята, проте є непідйомною для бюджету громади

Альтернатива 3

3

Забезпечення балансу  інтересів  перевізників, що обслуговують міські маршрути загального користування, пасажирів та органу місцевого самоврядування.

При впровадженні цієї альтернативи будуть створені умови для реалізації вимог статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпе-чувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровад-ження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Забезпечення пасажиропотоку на існуючому рівні

Додаткове фінансове навантаження на автомобільних перевізників, погіршення якості надання послуг з перевезення пасажирів

Альтернатива є неприйнятною з точки зору складної еконо-мічної ситуації, що склалася на ринку міських перевезень.

Єдиною перевагою стануть незмінні витрати громадян на проїзд у громадському транспорті, та це призведе до збитковості самих пасажирських перевезень і як наслідок до погіршення якості надання послуг перевізниками, часткової чи повної зупинки  надання послуг з перевезення пасажирів.

Альтернатива 2

Автомобільний перевізник отримує дохід від діяльності.

Витрати пасажирів на послуги з перевезення залишаються без змін.

З бюджету громади необхідно відшкодувати 8200000 грн. та різницю між діючим та прогнозуючим тарифом 10402500 грн.

Перевагою стане  задоволення потреб громади і перевізників і пасажирів, проте бюджет громади  вже несе суттєві витрати компенсуючи витрати за пільгові пере-везення, а також частково витрати за перевезення учнів у міських автобусах. Бюджет громади не спроможний нести додаткові навантаження по перевезенню пасажирів.

Альтернатива 3

Автомобільний перевізник отримує дохід від надання послуг з перевезення па-сажирів, покра-щення надання послуг, можли-вість оновлення автомобільного парку. Забезпе-чення безпечного функціонуван-ня автотранс- порту загального користування

Для автомобільних перевізників збалансова-ність витрат.

Для громадян-збільшення вартості проїзду на маршрутах загального користування.

Прийняття цього регуляторного акту забезпечить:

-приведення тарифу з перевезення пасажирів у міському паса-жирському автотранспорті в Старокостянтинівській міській територіальній громаді до економічно обґрунтованого рівня;

збереження ринку соціально важливої послуги пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування;

безпечне функціонування автомобільного транспорту загального користування;  підтримка рівня обслуговування пасажирів

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

1

2

3

Альтернатива 1

Відмова. Даний варіант призведе до збиткової роботи перевізників та зупинки роботи маршрутів загального користування

-

Альтернатива 2

Відмова. Бюджет громади витрачає  кошти для покриття втрат від перевезення пасажирів пільговиків та пільгового

перевезення учнів та необхідно додатково передбачити видатки на відшкодування різниці в тарифі (додаткове навантаження).

-

Альтернатива 3

Вирішує значну частину проблемних питань з перевезення пасажирів.

Зміни умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізників.

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізмом, що забезпечує розв’язання визначеної регуляторним                          актом проблеми є встановлення економічно обґрунтованих                                                 тарифів з перевезення пасажирів у міському пасажирському                                      транспорті Старокостянтинівської міської територіальної громади.

Для досягнення цілей, визначених  регуляторним актом                                 пропонується прийняття виконавчим комітетом Старокостянти-                                    нівської міської  ради рішення «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування».

З метою приведення у відповідність до економічно обґрунтованих витрат діючого тарифу на послугу з перевезення пасажирів, автомобільними перевізниками  виконані розрахунки тарифу.

Розрахунок тарифу, який наданий автомобільними перевізниками відповідає Методиці розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, яка затверджена наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175,  яка застосовується органами місцевого самоврядування під час встановлення зазначених тарифів для перевізників.

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та                                       юридичні особи, які повинні проваджувати або  виконувати ці вимоги

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на проце-дуру

Вартість часу співробіт-ника орга-

ну держав-ної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпа-дають під дію проце-дури регу-лювання

Витрати на адмініст-рування регулю-вання* (за рік), гривень

1

2

3

4

5

6

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0

0

0

0

0

2. Поточний контроль за суб’єктом господа-рювання, що перебу-ває у сфері регулю-вання, у тому числі:

0

0

0

0

0

камеральні

0

0

0

0

0

виїзні

0

0

0

0

0

3. Підготовка, зат-вердження та опра-цювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

0

0

0

0

0

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0

0

0

0

0

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

0

0

0

0

0

6.Підготовка звітності за результатами регулювання

0

0

0

0

0

7. Інші адміністративні процедури

0

0

0

0

0

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

0

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

0

__________
* Процедура адміністрування регулювання для суб’єктів  підприємництва  виконавчим комітетом Старокостянтинівської міської ради не здійснюватиметься, відповідні кошти з міського бюджету не виділяються.

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, грн

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п’ять років, грн

Сумарно бюджетні вит-рати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва

0

0

0

                                                    ТЕСТ

                           малого підприємництва (М-Тест)

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва  проведено розробником у період з 01 лютого 2025 року по 01 березня 2025 року.

№ з/п

Вид консультації (публічні консультації (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації, запити (до підприємців, експертів, науковців), тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Робочі зустрічі з суб’єктами господарювання з питань розробки проєкту регуляторного акту

7 суб’єктів підприємницької

діяльності

В ході робочих зустрічей обговорено інформацію про дотримання вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту та необхідність прийняття зазначеного проєкту регуляторного акту.

2.

Телефонні розмови з суб’єктами господарювання з питань розробки проєкту регуляторного акту

11 суб’єктів підприємницької

діяльності

 

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 11 (одиниць), у тому числі 11 мікропідприємництва.

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  100 % (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання),  грн

Періодичні (за наступний рік), грн

Витрати

за п'ять

 років, грн

3.1. Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

136240,00

132460,00

671702,9

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

520731,07

520731,07

2603655,4

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

223730,68

223730,68

1118653,4

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів), гривень

0

0

0

6

Разом, гривень

880701,75

876921,75

1118653,4

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

11

8

Сумарно, гривень

9687719,25

9646139,25

2305187,4

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

(Для розрахунку вартості 1 людино-години використовується мінімальна заробітна плата, що згідно прогнозу у 2025 році становитиме 8000,00 грн та у погодинному розмірі 48,0 грн, відповідно до Бюджетної резолюції затвердженої Кабінетом Міністрів України)

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, грн

1 год. * 48,00 = 48,00

1 год. * 48,00 = 48,00

240,00

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Витрати часу на розроблення та організацію внутрішніх для суб’єкта господарювання процедур впровадження вимог регулювання, грн

1 год. * 48,00 = 48,00

1 год. *48,00 = 48,00

240,00

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х

 

не передбачено

0

Х

0

14

Разом, гривень

96,00

96,00

480,00

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

11

16

Сумарно, гривень

1056,00

1056,00

5280,00

3.2. Бюджетні витрати на  адміністрування    регулювання   суб’єктів      малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється для виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради, що залучений до процесу регулювання.

        

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємницт-ва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Плано-

ві витра-ти часу

 на процедуру

Вартість часу співробітни-ка органу місцевого самовря-дування відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулюван-

ня

Витрати на адміністру-

вання

регулю­вання

(за рік),

гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері

регулювання

2

48

4

11

4224,0

2. Поточний контроль за суб’єктом господарю-вання, що перебуває у сфері

регулювання, у тому числі:

0

0

0

0

0

камеральні

-

-

-

-

-

виїзні

1

48

12

11

6336,00

3.Підготовка затвердження та опрацювання одного окремого акту про порушення вимог регулювання

0,5

48

16

11

8448,00

4.Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарюван-ня

-

-

-

-

-

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

-

-

-

-

-

Разом за рік

X

X

X

X

19008

Сумарно за п’ять років

X

X

X

X

95040

Порядковий номер

Назва органу місцевого самоврядування

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністру-

вання регулювання за п’ять років, гривень

1

Виконавчий комітет Старокостянтинівсь-кої міської ради

19008

95040

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

X

19008

95040

       

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

з/п

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий)

За п’ять років

 

1.

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

9687719,25

2305187,4

 

2.

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

1056,00

5280,00

 

3.

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (формула: рядки 1+2)

9688775,25

2310467,4

 

4.

Сумарні бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

19008

95040

 

5.

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

(формула: рядки 3+4)

9707783,25

2405507,4

 

5. Розроблення коригувальних (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Для суб’єктів господарювання малого підприємництва  коригувальні (пом’якшувальні) заходи не розробляються.

 

  • Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений. Прийняття нового регуляторного акта відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг. За підсумками аналізу відстеження результативності дії регуляторного акта, а також у разі потреби та з урахуванням відповідних нормативних актів до нього будуть вноситися необхідні зміни.

  • Визначення показників результативності регуляторного акта

Показники результативності регуляторного акта будуть визначені шляхом аналізу  статистичних даних щодо:

оновлення рухомого складу (придбаних нових автобусів, в т. ч. пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями);

кількості скарг та звернень по роботі громадського транспорту;

відсоткового рівня забезпечення регулярності руху автобусів на маршрутах;

кількість суб’єктів підприємництва на яких поширюється дія акту.

Назва показника

Одиниця виміру

За 2025 рік

Очікувані показники за 1 рік регулюван-ня

Очікувані показники за 3 роки регулювання

Кількість суб’єктів підприємництва на яких поширюється дія акту.

од.

11

Неможливо вирахувати кількість майбутніх суб’єктів.

Неможливо вирахувати кількість майбутніх суб’єктів.

Кількість скарг та зауважень по роботі громадського транспорту.

од.

4

-

-

Кількість оновленого рухомого складу (автобус).

од.

-

1

2

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

грн.

-

-

-

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Робочі дні

Планується дотримання норм запропонова-

них регуляторним актом протягом усього робочого часу.

Планується дотримання норм запропонованих регулятор-ним актом протягом усього робочого часу.

Планується дотримання норм запропонованих регуляторним актом протягом усього робочого часу.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснюватись за допомогою базового, повторного та періодичного відстеження результативності в межах строків, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта проведено на етапі його підготовки до дня набрання чинності цього регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторного акта.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватися один раз на кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності дії регуляторного акта буде проводитись на основі статистичних даних, наявних в управлінні житлово-комунального господарства та інфраструктури виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.

   Начальник управління житлово-комунального 

   господарства та інфраструктури  виконавчого

   комітету міської ради                                                             Світлана ОВЧАР

Поділитися

Контакти

Хмельницька область

м.Старокостянтинів, 

вул. Острозького, 41, 

індекс: 31100

тел: (038-54) 3-23-55

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.