ЗВІТ
про базове відстеження результативності регуляторного акта
Назва регуляторного органу: Виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради.
Назва регуляторного акту: «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських маршрутах загального користування».
Вид регуляторного акту: рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.
Назва виконавця заходів з відстеження: відділ енергоменеджменту та інфраструктури управління житлово-комунального господарства та інфраструктури.
Цілі прийнятого акту.
Діючий тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, затверджений рішенням виконавчого комітету міської ради від 10 червня 2021 року № 176 у розмірі 8 грн. 00 коп. за одну поїздку та введений в дію 01 липня 2021 року. Під час дії в Україні воєного стану підвищились ціни на пальне, запчастини, що є складовими собівартості проїзду. Зокрема вартість паливно-мастильних матеріалів зросла на 60,8 %, мінімальна заробітна плата- 8,3 %. Така ситуація негативно вплинула на організацію роботи пасажирського транспорту міста.
Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
Поширення на території країни гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 також досить негативно вплинуло на усі без виключення життєво важливі галузі міста (в тому числі транспортну) та внесло певні корективи у їх роботу.
Протягом певного періоду часу, автомобільні перевізники були змушені тимчасово призупинити надання послуг по перевезенню пасажирів. В свою чергу, це досить негативно вплинуло на їх господарську діяльність в частині недоотримання прогнозованих доходів, призвело до виникнення заборгованості по сплаті встановлених чинним законодавством обов’язкових податків та зборів, що ставить під загрозу їх подальше функціонування.
В зв»язку з не рентабельною діяльністю за період з 2018 року за заявами автомобільних перевізників розірвано 3 договори на перевезення пасажирів.
Вказане не дозволяє вирішити порушені проблеми остаточно, до прийняття наступного регуляторного акту, оскільки економічна ситуація в країні під час воєного стану є не стабільною, а приватні перевізники вже відчули на собі наслідки війни та пандемії коронавірусу, що призвели до зниження показників їх діяльності.
Розрахунок планового тарифу на послуги пасажирського автомобільного транспорту проведено перевізниками відповідно до Методики, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» по нормативних витратах. Складові нормативної собівартості розраховані на підставі економічних розрахунків.
Діючий тариф не відшкодовує витрати автомобільних перевізників на перевезення пасажирів на маршрутах загального користування. У зв»язку з цим виникла необхідність переглянути вартість проїзду пасажирів в міському пасажирському транспорті.
Строк виконання заходів з відстеження: 12.04.2022 р. - 21.04.2022р.
Тип відстеження: базове.
Методи одержання результатів відстеження: статистичний.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних:
Показники результативності регуляторного акта визначені шляхом аналізу статистичних даних щодо:
- кількість автомобільних перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів;
- оновлення рухомого складу (придбаних нових автобусів, в т.ч. пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями);
- кількості скарг та звернень по роботі громадського транспорту;
- відсоткового рівня забезпечення регулярності руху автобусів на маршрутах (випуск).
Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акту:
Показник |
2021 рік (грн.) |
I квартал 2022 рік (грн.)
|
Відсоток |
Кількість автомобільних перевізників,що надають послуги з перевезення пасажирів |
11 |
11 |
- |
Кількість оновлених транспортних засобів |
1 |
- |
- |
Кількість скарг та звернень по роботі громадського транспорту |
44 |
6 |
13 |
Рівень регулярності руху автотранспорту. |
95 |
87 |
91,5 |
Начальник управління житлово-
комунального господарства та
інфраструктури виконавчого
комітету міської ради Світлана ОВЧАР