- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 871
Головне управління ДПС у Хмельницькій області нагадує про право проведення звірки даних платників податків щодо належних їм об’єктів і заборгованості зі сплати майнових податків.
Громадяни - власники землі та нерухомості мають можливість провести звірку щодо належних їм об’єктів оподаткування та наявної заборгованості зі сплати майнових податків у будь який зручний час відповідно до графіка роботи ЦОП.
Для якісної звірки та спілкування з фахівцем ЦОП громадянам варто при собі мати документи, що посвідчують особу та правовстановлюючі документи на належне майно.
Враховуючи особливості воєнного часу сплату майнових податків перенесено лише для окремих груп. Оскільки на Хмельниччині не ведуться активні бойові дії, власникам землі та нерухомості варто своєчасно виконувати свої податкові зобов’язання.
Окрім відвідування Центру обслуговування платників, Державна податкова служба пропонує альтернативний варіант - звірку щодо розрахунків із бюджетом через Електронний кабінет (http://cabinet.tax.gov.ua). Щоб стати користувачем електронних сервісів ДПС треба отримати електронний цифровий підпис, зареєструватися на вебпорталі ДПС і в будь-який зручний час переглядати інформацію щодо нарахування та сплати податків з персонального комп’ютера чи гаджета.
Щодо проведення звірки з плати за землю
Фізичні особи (громадяни) – платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:
розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;
розміру ставки земельного податку;
нарахованої суми плати за землю.
Поряд з цим, у разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю).
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Щодо проведення звірки з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Норми встановлені п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України.
Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Щодо проведення звірки платниками транспортного податку
Відповідно до п.п. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному п. 267.6 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.
Разом з тим, фізичні особи, які мають кваліфікований електронний підпис, можуть переглянути інформацію щодо складених податкових повідомлень-рішень та нарахованих сум транспортного податку, в приватній частині Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС та обрати меню «ЕК для громадян.
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 900
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 800
На виконання розпорядження міського голови від 25 серпня 2022 року № 222/2022-р "Про проведення семінарів з підвищення професійної кваліфікації" 15 вересня 2022 року працівниками управління соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради проведений семінар з старостами старостинських округів Старокостянтинівської міської територіальної громади та працівниками центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради (його віддалених робочих місць) в частині належної організації і надання якісних соціальних послуг:
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 734
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 897
Діліться з тими, кому це буде корисно
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 737
Україна потребує ваших ідей. Адже вони допоможуть ще сильніше тримати економічний фронт. А отже, наближати усіх нас до спільної мети — перемоги.
Сміливо дійте
ФОП
Реєстрація ФОП https://bit.ly/3QQ2U8y
Внесення змін про ФОП https://bit.ly/3zUKnkq
Дія.City
Набуття статусу резидента Дія.City https://bit.ly/3dyEHVP
Юрособам
Створення юридичної особи (зокрема ТОВ, ТДВ, акціонерного товариства) https://bit.ly/3QolGUu
Витяг з ЄДР https://bit.ly/3w8vtGe
Зміни до відомостей про юрособу в ЄДР https://bit.ly/3Qtnf3A
Реєстрація рішення про виділ юридичної особи https://bit.ly/3AnmKT6
Реєстрація рішення про скасування рішення про припинення юридичної особи https://bit.ly/3C9QOD2
Гранти
Грант на власну справу https://bit.ly/3A284Y7
Грант на сад https://bit.ly/3by5Fwh
Грант на теплицю https://bit.ly/3bKv7hQ
Грант на переробне підприємство https://bit.ly/3Q3VZbE
Зберігайте добірку, діліться з тими, кому ця інформація буде корисною.
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 885
Адміністративні послуги |
Надано працівниками ЦНАПу |
Надано працівниками ВРМ ЦНАПу |
Разом |
Послуги, суб’єктом надання яких є структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради, всього, в тому числі: |
2238 |
3663 |
5901 |
- реєстрація речових прав на нерухоме майно |
826 |
- |
826 |
- реєстрація місця проживання |
221 |
289 |
510 |
- соціальні послуги |
20 |
3015 |
3035 |
- реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців |
68 |
- |
68 |
- реєстрація договору найму житлового приміщення |
20 |
- |
20 |
- видача довідок та витягів |
171 |
- |
171 |
- інші послуги (в основному земельні питання) |
912 |
359 |
1271 |
Послуги, суб’єктом надання яких є Держгеокадастр |
1309 |
89 |
1398 |
Вклеювання фотокартки до паспорта громадянина України |
316 |
25 |
341 |
Видача документів дозвільного характеру |
56 |
- |
56 |
Разом |
3919 |
3777 |
7696 |
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 669
Задача із зірочкою: як отримати українцям послуги в Дії, якщо у них немає гаджета або доступу до інтернету?
[Відповідь: за допомогою спеціально облаштованих місць у ЦНАП.]
Для нас важливо зменшити цифровий розрив між представниками поколінь та жителями різних населених пунктів. Адже рівний доступ усіх українців до сучасних сервісів — це вже давно наша дія, а не мрія.
Ось чому в більшості ЦНАПів адміністратори не лише надають держпослуги відвідувачам, а й навчають користуватися порталом Дія, консультують та допомагають отримати послуги онлайн.
Дізнатися адресу, контакти та графік роботи під час повномасштабної війни найближчого до вас ЦНАП можна на платформі Дія.Центрів: https://bit.ly/3zx6myJ
Передавайте цю інформацію всім, кому вона буде актуальною
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 807
Ми розуміємо, що це складно та заплутано. Тому й зібрали добірку держпослуг на Гіді, які допоможуть кожному, хто шукає відповіді на питання «На що жити?» та «Що робити далі?»
Підтримка тих, хто втратив роботу:
Статус безробітного https://bit.ly/3AeN8P7
Допомога по безробіттю https://bit.ly/3vNGkVS
Припинення реєстрації безробітного за заявою безробітного https://bit.ly/3vObEDN
Перереєстрація безробітного в центрі зайнятості https://bit.ly/3vPaIzf
Оформлення ФОП:
Реєстрація ФОП https://bit.ly/3QaYdG8
Припинення ФОП https://bit.ly/3P6XBjy
Внесення змін про ФОП https://bit.ly/3zBUdaR
Довідки:
Довідка про особливі умови праці https://bit.ly/3byKY3i
Довідки про трудовий та страховий стаж https://bit.ly/3zAezkG
Довідка про доходи https://bit.ly/3PchPIK
Мікрогранти:
Грант на власну справу https://bit.ly/3A20nT0
Грант на сад https://bit.ly/3by5Fwh
Грант на теплицю https://bit.ly/3bKv7hQ
Грант на переробне підприємство https://bit.ly/3Q3VZbE
Зберігайте добірку, діліться з тими, кому ця інформація стане в пригоді.
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 834
Допоможіть про це дізнатися і тим, хто вже вітає вас листівками у Viber, і тим, хто боїться щось не те натиснути на телефоні, і тим, хто не має гаджета взагалі.
Адже завдяки такій інформації вони зможуть дізнатися все, що їм потрібно, не виходячи з дому.
Потрібні документи
Пенсійне посвідчення https://bit.ly/3vuJ0Yu
Заміна (переоформлення) пенсійного посвідчення https://bit.ly/3zinkjc
Інформація з пенсійної справи https://bit.ly/3BtsBXN
Довідка про перебування на обліку https://bit.ly/3oNFe8J
Довідка про доходи пенсіонера https://bit.ly/3QrXhgD
Довідка про доходи пенсіонера для субсидій https://bit.ly/3BrzsBc
Пенсія
Пенсія за віком https://bit.ly/3vqTJTF
Призначення пенсії за віком на пільгових умовах https://bit.ly/3QdwPa3
Перерахунок пенсії https://bit.ly/3JiHZs9
Зміна способу виплати пенсії https://bit.ly/3cL62DE
Поновлення виплати пенсії https://bit.ly/3cL666m
Виплата пенсії наперед у зв’язку з виїздом за кордон https://bit.ly/3PTSDYI
Пенсія у зв’язку з втратою годувальника https://bit.ly/3zpHgkd
Пенсія за особливі заслуги перед Україною https://bit.ly/3zudyuC
Пенсія за вислугу років військовослужбовців https://bit.ly/3OOXxEY
Інші пенсійні послуги
Тимчасова державна допомога непрацюючій особі пенсійного віку https://bit.ly/3QrY3dx
Підтвердження стажу роботи на посадах для призначення пенсій на пільгових умовах https://bit.ly/3bov7Eb
Поширюйте цю добірку, щоб більше українців отримали цю корисну інформацію
- Деталі
- Автор: Центр надання адміністративних послуг
- Категорія: Новини
- Перегляди: 1042
Нормативні документи, що регулюють питання взяття (зняття) ВПО на соціальний квартирний облік та використані скорочення:
ЖКУ |
Житловий кодекс України, ст. 132-1 і 132-2 |
Закон № 1706 |
Закон України від 20.10.2014 № 1706-VІІ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» |
Закон № 3334 |
Закон України від 12.01.2006 № 3334-IV «Про житловий фонд соціального призначення» |
Постанова № 495 |
Постанови КМУ від 22.04.2022 № 495 «Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» |
Порядок № 495 |
Порядок формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затверджений Постановою № 495 |
Постанова № 682 |
Постанови КМУ від 23.07.2008 № 682 «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» |
Наказ № 98 |
Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 14.05.2004 № 98 «Про затвердження форм щодо житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання» |
Питання взяття (зняття) внутрішньо переміщених осіб (далі - ВПО) на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання, визначені Постановою № 495.
Згідно з п.7 Порядку №495, ВПО та членам її сім’ї безоплатно надається житлове приміщення з фонду за місцем фактичного проживання/перебування в межах території уповноважених органів.
Фонд житла, призначеного для тимчасового проживання ВПО, формується сільськими, селищними, міськими радами або уповноваженими ними органами шляхом:
- викупу (придбання) житла;
- будівництва нового житла;
- реконструкції наявних будинків і гуртожитків, а також переобладнання нежитлових приміщень на житлові;
- передачі житла в комунальну або державну власність;
- капітального ремонту об’єктів житлового фонду, зокрема об’єктів соціального призначення.
Таким чином, облік ВПО, які потребують тимчасового житла, має здійснюватись окремо від інших видів квартирних обліків, а бюджетні асигнування на забезпечення потреб з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання (далі – Фонд) – виділятися за окремою місцевою програмою.
При цьому п. 5 Порядку № 495 дозволяє фінансувати відповідну діяльність за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, міжнародних донорів, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.
Важливо! Відповідно до абз. 2 п. 5 Порядку № 495 у разі використання коштів міжнародних донорів (міжнародна технічна допомога) умови формування фонду житла, а також надання такого житла внутрішньо переміщеним особам для тимчасового проживання можуть бути визначені окремими угодами з такими міжнародними донорами та іншими документами, прирівняними до них. Тобто, у разі залучення донорів до фінансування відповідної діяльності, ключові права та обов’язки сторін в угоді (договорі) з вашим партнером повинні бути виписані відповідно до вимог чинного законодавства України, у першу чергу – Постанови № 495.
Формувати такий фонд, а відповідно – і вести облік житлових приміщень фонду можуть сільські, селищні, міські ради або уповноважені ними виконавчі органи (абз. 1 п. 2 Порядку № 495). Якому саме органу це доручити у вашій громаді – вирішувати вашій місцевій раді. Облік житлових приміщень фонду здійснюється за формою, затвердженою Наказом № 98 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0688-04#Text).
Важливо! Пунктом 9 ст. 11 Закону № 1706 визначено, що ОМС в межах своїх повноважень надають у тимчасове безоплатне користування ВПО з комунальної власності житлові приміщення, придатні для проживання.
До фонду можуть бути включені тільки вільні житлові приміщення (абз. 7 п. 2 Порядку № 495).
Приміщення з фонду надаються ВПО за місцем фактичного проживання/перебування в межах території уповноважених органів (абз. 1 п. 7 Порядку № 495). Через таке формулювання сьогодні територіальна громада не може використовувати для цілей розміщення зареєстрованих на її території ВПО у будівлях, що належать громаді, розташованих за межами своєї території. Якщо у вас є такі приміщення, можливість їх включення до фонду повинна бути узгоджена з Урядом.
Важливо! ВПО беруться на облік за місцем перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб. При цьому члени сім’ї ВПО, яка подає заяву, беруться на облік разом із нею, незалежно від місця такого обліку.
Термін “сім’я” вживається у значенні, наведеному в статті 3 Сімейного кодексу України.
Частина 2 ст. 3 Сімейного кодексу України:
Сім'ю складають особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки.
Подружжя вважається сім'єю і тоді, коли дружина та чоловік у зв'язку з навчанням, роботою, лікуванням, необхідністю догляду за батьками, дітьми та з інших поважних причин не проживають спільно.
Дитина належить до сім'ї своїх батьків і тоді, коли спільно з ними не проживає.
<…>
Частина 1 ст. 6 Сімейного кодексу України:
Правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.
З метою взяття на облік ВПО необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування за місцем проживання/перебування з відповідною заявою.
Взяття на облік ВПО може здійснюватися за заявою представників, уповноважених ВПО, на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
Документи, що необхідно надати ВПО для взяття на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання:
- Заява про взяття на облік ВПО, які потребують надання житлового приміщення для тимчасового проживання з фонду житла для тимчасового проживання ВПО.
- Копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.
- Копія довідки ВПО про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності).
- Копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо).
- Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України).
- Копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні ВПО житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання ВПО. Факт знищення або пошкодження житла, яке призвело до неможливості його використання за призначенням, підтверджується особистою заявою заявника та членів його сім’ї.
- Документи, що посвідчують особу представника (у разі подання заяви уповноваженим представником).
Важливо! Особі, яка подала заяву про взяття на облік, уповноваженим органом, що здійснює взяття на облік, видається опис документів, в якому зазначається інформація про дату подання та реєстрації заяви, реєстраційний номер заяви та перелік документів, доданих до заяви, за підписом посадової особи, яка їх прийняла.
Заява про взяття на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання, подається одним з таких способів:
- особисто під час відвідування органу місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг шляхом заповнення відповідною посадовою особою електронної форми заяви, її роздрукування та підписання громадянином;
- через Єдиний державний веб-портал електронних послуг шляхом ідентифікації за допомогою кваліфікованого електронного підпису;
- рекомендованим листом з повідомленням про вручення з обов’язковим нотаріальним засвідченням підпису.
При взятті на облік ВПО, які потребують житло для тимчасового проживання, необхідно враховувати наступне:
- Потреба в житлових приміщеннях з фонду визначається в розмірі не менш як 6 кв. метрів на одну особу.
- Житлові приміщення з фонду надаються з урахуванням потреби різних соціальних груп, з метою забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків.
- Першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду мають багатодітні сім’ї; сім’ї з дітьми; вагітні жінки; особи, які втратили працездатність; особи пенсійного віку з числа тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
- Житлові приміщення з фондів житла для тимчасового проживання ВПО безоплатно надаються ВПО та членам їх сімей у тимчасове користування на строк до одного року з можливістю продовження на наступний строк у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання
ПРІОРІТЕТНІСТЬ НАДАННЯ ТИМЧАСОВОГО ЖИТЛА
Першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду мають багатодітні сім’ї; сім’ї з дітьми; вагітні жінки; особи, які втратили працездатність; особи пенсійного віку з числа тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації.
Пріоритетність надання внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім’я, за такою системою нарахування балів:
1) пріоритетні критерії (нараховуються на сім’ю за найвищим показником):
сім’ї з трьома і більше дітьми — 27 балів;
сім’ї з двома дітьми — 26 балів;
сім’ї з однією дитиною — 25 балів;
сім’ї, у складі яких є вагітні жінки, — 24 бали;
сім’ї, у складі яких є особи, які втратили працездатність, — 23 бали;
сім’ї, у складі яких є особи пенсійного віку, — 22 бали;
2) загальні критерії (нараховуються за наявності підстав):
сім’ї з дітьми, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час збройної агресії Російської Федерації, — 3 бали на сім’ю;
сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни, визначені абзацом першим пункту 1 статті 10, та сім’ї загиблих (померлих) захисників і захисниць України, визначені статтею 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, у складі яких є внутрішньо переміщені особи, — 2 бали на сім’ю;
внутрішньо переміщені особи з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, визначених у пунктах 11—15 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та члени їх сімей — 1 бал на особу;
наявність у складі сім’ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, — 2 бали на кожну дитину;
сім’ї з дітьми з інвалідністю — 3 бали на кожну дитину;
багатодітні сім’ї — 2 бали на сім’ю;
неповні сім’ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно, —
2 бали на сім’ю;
сім’ї, у складі яких є непрацездатні особи, — 2 бали на сім’ю;
наявність у складі сім’ї осіб, які хворіють на рідкісні (орфанні) захворювання за переліком рідкісних (орфанних) захворювань, що призводять до скорочення тривалості життя хворих або їх інвалідизації, та для яких існують визнані методи лікування, затверджені наказом МОЗ від
27 жовтня 2014 р. № 778 “Про затвердження переліку рідкісних (орфанних) захворювань”, — 2 бали на сім’ю;
особи з інвалідністю I і II групи з числа внутрішньо переміщених
осіб — 2 бали на особу;
сім’ї, у складі яких є особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорії 1 і 2), — 2 бали на сім’ю;
сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців, розрахований уповноваженим органом відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Держстату, Держкоммолодьспорттуризму від 15 листопада 2001 р. № 486/202/524/455/3370, менший від прожиткового мінімуму на сім’ю в розрахунку на місяць та величини регіонального показника опосередкованої вартості наймання житла, — 3 бали на сім’ю;
особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації, — 1 бал за одну нагороду;
сім’ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні житлом для тимчасового проживання від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров’я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа внутрішньо переміщених осіб, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, — 2 бали на сім’ю;
особи, уповноважені на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування з числа внутрішньо переміщених осіб, — 3 бали на особу.
Рішенням уповноваженого органу може бути затверджений перелік додаткових загальних критеріїв, загальна кількість балів за якими може становити не більше 20 балів на сім’ю.
Важливо! Рішення про взяття ВПО на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання, або про відмову у взятті на такий облік приймається уповноваженим органом протягом одного робочого дня після подання відповідної заяви.
Підстави для відмови у взятті ВПО на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання:
- неподання необхідного пакета документів (крім випадків, коли такі документи були знищені або пошкоджені, що підтверджується відповідною заявою громадянина);
- подання документів, що містять недостовірні відомості.
Рішення про відмову у взятті ВПО на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання, може бути оскаржене в судовому порядку.
Підстави для зняття ВПО з обліку громадян, які потребують житло для тимчасового проживання з обліку:
- заява ВПО про зняття з обліку;
- зміна особою місця проживання;
- скасування дії довідки про взяття на облік ВПО за наявності підстав, передбачених частиною першою статті 12 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”;
- неотримання протягом 30 календарних днів без поважних причин ордера на вселення в житлове приміщення або неповідомлення протягом цього самого строку про поважні причини, що не дають їй можливості отримати ордер на вселення в житлове приміщення;
- подання завідомо недостовірних відомостей, що є підставою для взяття ВПО на облік громадян, які потребують житло для тимчасового проживання.
Важливо! Визначення осіб, яким будуть надані житлові приміщення з фонду, здійснюється уповноваженим органом за результатами нарахування балів за бальною системою оцінювання потреби в житлі для ВПО, визначеною Порядком.
На підставі рішення про надання ВПО та членам їх сімей житлових приміщень із фонду уповноваженим органом видається ордер на вселення в житлове приміщення. У разі, коли ВПО (уповноважений представник) не отримали протягом 30 календарних днів без поважних причин ордер або не повідомили протягом цього самого строку про поважні причини, що не дають їм можливості отримати ордер, вони позбавляються права на отримання ордера, а ВПО - на вселення в житлове приміщення, що не позбавляє права такої ВПО повторно звернутися для взяття на облік.
Ордер і договір користування є підставою для вселення в житлове приміщення з фонду і користування таким житловим приміщенням на договірних умовах. ВПО зобов’язана своєчасно вносити плату за житлово-комунальні та інші послуги згідно з договором. ВПО, яка за договором користування не виконує обов’язки, передбачені законодавством і договором користування, несе відповідальність, передбачену законом.
Форму договору ви можете знайти тут: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0688-04#Text. Цей договір ви можете доповнювати або розширювати. Це, наприклад, актуально, якщо ви плануєте обладнати тимчасові приміщення якимись речами за рахунок коштів громади (у т.ч. за рахунок допомоги, отриманої громадою від різних донорів).
Важливо! ВПО, яким надане житлове приміщення з фонду, не мають права приватизувати, обмінювати та здійснювати поділ такого житла, використовувати для провадження підприємницької діяльності, здавати у піднайм або вселяти до нього інших осіб, не зазначених у договорі користування.
ВПО, в разі відсутності істотних змін, що спричинили внутрішнє переміщення, або обставин, що раніше існували, та якщо вона не набула іншого місця проживання не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення строку договору користування подає заяву уповноваженому органу про продовження строку надання житлового приміщення з фонду. Уповноважений орган зобов’язаний розглянути зазначену заяву не пізніше ніж за 50 календарних днів до закінчення строку дії договору користування та письмово повідомити заявнику про прийняте рішення.
У разі, коли ВПО не повідомила про свій намір продовжити дію договору користування в установлені строки та порядку, вона втрачає право на продовження договору користування та зобов’язана звільнити житлове приміщення протягом трьох робочих днів після закінчення строку дії договору користування.
Підстави для прийняття рішення про дострокове припинення надання житлового приміщення з фонду:
- отримання в користування ВПО або придбання нею іншого житла (житлового приміщення);
- скасування дії довідки про взяття на облік ВПО;
- подання завідомо недостовірних відомостей, що стали підставою для надання ВПО житлового приміщення з фонду;
- систематичне порушення ВПО та/або членами її сім’ї правил користування житловим приміщенням з фонду;
- приведення ВПО та/або членами її сім’ї житлового приміщення з фонду в непридатний для використання стан;
- порушення умов договору користування після застосування до ВПО заходу впливу, передбаченого пунктом 38 Порядку;
- непроживання ВПО в житловому приміщенні безперервно більше половини строку, на який укладено договір користування;
- зміна обставин непереборної сили, які унеможливлюють повернення громадянином до місця свого постійного проживання;
- інші підстави, встановлені законом.
Важливо! Примусове виселення ВПО та членів її сім’ї із житлових приміщень фонду здійснюється лише на підставі рішення суду.
Роз’яснення надано в рамках Програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).